زهرا ربانی

خلق تصاویر مجذوب‌ کننده با یادگیری عکاسی صنعتی لباس

عکاسی صنعتی لباس با کیفیت بالا برای تجارت الکترونیک پوشاک ضروری است. برای بسیاری از مشتریان، این تصاویر محصول شماست که تعیین خواهد کرد آیا محصول شما را خریداری می‌کنند یا خیر.

اما این ضرورت بدان معنی نیست که گران‌ قیمت باشد.

تفاوت بین عکاسان لباس حرفه‌ ای و آماتور در استعداد، تجهیزات و تجربه است. عکاسی صنعتی تهران در این مقاله به شما اصول عکاسی صنعتی لباس را آموزش می‌دهد.

خلق تصاویر مجذوب‌ کننده با یادگیری عکاسی صنعتی لباس

آموزش عکاسی صنعتی لباس

  • لباس خود را آماده کنید

محصولات شما باید در بهترین تصاویر دیده شوند. این یک واقعیت آزار دهنده است که لباس می‌تواند چروک بخورد و خط اتویش از بین برود و در اثر حمل‌ و نقل و انبار کردن، کهنه و نخ‌ نما شود. نمونه‌ های لباس با گذشت زمان با این مشکلات مواجه می‌شوند، زیرا اغلب چند مایل در کاور هستند و ممکن است تازه تولید نشده باشند.

آماده کردن لباس برای عکاسی، یک نقطه شروع بسیار مهم برای عکاسی صنعتی از لباس است، اما بسیاری از عکاسان این مرحله را نادیده می‌گیرند و برای اصلاح چین‌ و چروک‌ ها، لکه‌ ها و سایر نقایص قابل‌ مشاهده به فتوشاپ پناه می‌برند.

یادگیری عکاسی صنعتی لباس

 

فتوشاپ جادویی نیست : این کار زمان و تخصص لازم برای تسلط بر تکنیک‌ های ویرایش پیشرفته را می‌طلبد و خطا های ویرایش بیش‌ از حد می‌تواند بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارد. سعی کنید که لباس را در بهترین حالت ممکن قرار دهید و از فتوشاپ فقط برای روتوش نهایی و اصلاح رنگ استفاده کنید.

  • استودیو عکاسی صنعتی لباس خود را تنظیم کنید

تنها با داشتن چند آیتم، تقریباً می‌توانید هر اتاقی را که فضای کافی دارد به استودیو عکاسی صنعتی لباس تبدیل کنید. اگر بودجه محدودی قرار دارید، می‌توانید با یک دوربین، سه‌پایه، کاغذ سفید یکپارچه، نوار داکت و نور طبیعی استودیو عکاسی صنعتی بسازید.

اگر کمی بیشتر هزینه کنید و می‌خواهید کنترل کنید که چه موقع و کجا شات می‌گیرید، عکاسی صنعتی تهران به شما توصیه می‌کند که سرمایه‌گذاری کنید.

عکاسی صنعتی لباس

  • تنظیم ساده استودیو عکاسی صنعتی لباس

تجهیزات استودیو عکاسی صنعتی شامل دوربین، سه‌پایه، پایه پرچم یا استند C، کاغذ یکپارچه و بدون تا، مانکن، کیت تک‌ لایت است.

  • پرده پشت‌ صحنه عکاسی صنعتی لباس

همیشه از پس‌ زمینه سفید یا خاکستری روشن استفاده کنید چون باعث می‌شود تا از پرت شدن حواس جلوگیری شود و رنگ‌ ها با دقت بیشتری ثبت شوند. رول کاغذ سفید یکپارچه و بدون درز، یک ابزار ایدئال مناسب و ارزان است و به راحتی در هر فروشگاه عکاسی پیدا می‌شود. از پایه پرچم برای نگه‌داشتن یکپارچه رول کاغذ استفاده کنید. رول را روی زمین قرار دهید تا آن به صورت منحنی درآید، این کار باعث می‌شود از چروک شدن و انحراف سایه‌ ها جلوگیری شود و آن را با نوار ببندید.

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی لباس

  • دوربین

دوربین شما بخش اصلی در عکاسی صنعتی لباس است، اما اشتباه نکنید این به تنهایی موفقیت شما را تعیین نمی‌کند. دوربین فقط یک قطعه از پازل است، و شما مجبور نیستید تمام بودجه خود را صرف دوربین کنید. توصیه می‌کنیم از یک DSLR استفاده کنید که دارای حداقل امکانات دستی و دیافراگم دستی باشد.
از سه‌ پایه استفاده کنید. ثبات، باعث می‌شود لرزش دوربین از بین برود و مطمئن شوید که عکس‌های شما دارای ثبات هستند، همچنین سه‌ پایه باعث می‌شود تا دستان شما آزاد باشد و بتوانید کارهای دیگر را انجام دهید. خریدن سه‌ پایه پول زیادی نمی‌خواهد.
موقعیت سه‌ پایه و دوربین خود را طوری تنظیم کنید که دقیقاً روبروی لباس قرار گیرد. اغلب اوقات، دوربین را در طول شات حرکت نمی‌دهید. برای عکس گرفتن از زوایای مختلف لباس، کافی است لباس را حرکت دهید.

عکاسی تبلیغاتی لباس

  • تنظیم نور

نور طبیعی، منبع نور ارزان و باکیفیت برای عکاسی صنعتی لباس است. اگر یک پنجره بزرگ و نور طبیعی فراوان دارید، عالی است! این می‌توانید تمام نوری باشد که نیاز دارید. اما اگر نور کافی در دسترس نیست، عکاسی صنعتی تهران به شما توصیه می‌کند که یک کیت روشنایی تهیه کنید.

تجهیزات نورپردازی مصنوعی باعث می‌شود زمانی که نور طبیعی کافی ندارید نیز بتوانید به راحتی شات بگیرید. تطبیق‌پذیری اضافه شده می‌ تواند موجب افزایش چشمگیر کارآیی شما شود، در حالی که روشنایی سازگار به شما کمک می‌کند تا نور استاندارد حرفه‌ای را تنظیم کنید.

عکاسی تبلیغاتی لباس

  • جعبه عکاسی صنعتی

جعبه عکاسی صنعتی، یکی از ابزارهایی است که باعث می‌شود بتوانید عکس‌ های حرفه‌ای از محصول یا اجناس کوچک بگیرید. جعبه عکاسی صنعتی، یک قطعه بسیار رایج در عکاسی صنعتی است و به طور عمده جعبه نور یا لایت باکس نامیده می‌شود. برای حذف سطوح غیر یکنواخت، سایه‌ها و یا دیده شدن برخی از زوایا که با نور معمولی اغلب به چشم نمی‌آید باید از لایت باکس و سافت باکس استفاده کنید.

جعبه عکاسی صنعتی را هم می‌تواند در خانه با چند قطعه مقوا، پارچه، لامپ و… بسازید و هم می‌توانید جعبه عکاسی صنعتی حرفه‌ ای از فروشگاه‌ های لوازم عکاسی خریداری کنید.

  • موقعیت نورپردازی

اگر از نور طبیعی استفاده میکنید، لباس را در نزدیکی پنجره قرار دهید تا بتواند نور غیر مستقیم دریافت کند. اگر از تنظیم مونولایت استفاده می‌کنید، استفاده از دورنما با تنظیم تک نور بسیار مؤثر خواهد بود.

منبع نور و سافت باکس یا چتر را در زاویه ۴۵ درجه محصول قرار دهید تا نور نرم باشد و به‌کل لباس بتابد. دوربین خود را مستقیماً در مقابل سوژه قرار دهید. اگر محصول را خیلی نزدیک به پس‌زمینه قرار داده‌اید، ممکن است سایه ایجاد شود. برای حذف سایه، لباس را از پس‌زمینه دور کنید..

  • سبک مانکن یا مدل

عکاسی صنعتی لباس روی مانکن یا مدل، بهترین روش برای نشان دادن شکل و تناسب لباس است، و در عین‌ حال، مشتریان را تشویق به پوشیدن این لباس می‌کند.

مدل‌ ها لباس را زنده می‌کنند، اما استخدام مدل‌ های حرفه خیلی گران است. مانکن یک جایگزین مقرون‌ به‌ صرفه و آسان برای عکاسی صنعتی لباس است. به لباسی که تن مانکن کرده‌اید سبک بدهید؛ اگر لباس شما بیش‌ از حد بزرگ به نظر می‌رسد، سعی کنید با کشیدن و نزدیک کردن لباس به مانکن این نقص را رفع کنید.

  • دوربین خود را تنظیم کنید

اگر تنظیمات دوربین شما اشتباه باشد، حتی تخصص فتوشاپ هم قادر نخواهد بود تصاویر را حرفه‌ ای کند. از ایزو، دیافراگم و تعادل رنگ سفید قبل از عکاسی صنعتی لباس، مطمئن شوید.

  • ایزو

مطمئن شوید که ایزو شما بزرگ‌تر از ۶۰۰-۶۴۰ نیست. ایزوهای بالاتر باعث “نویز” یا “گرین” می‌شوند، که لکه‌ های کوچک خاکستری یا رنگی هستند و باعث می‌شود عکس‌ ها فیلمی‌تر به نظر برسند. در ایزوهای بالاتر دوربین نمی‌تواند به‌اندازه کافی وضوح را ضبط کند، بنابر این جزئیات نرم به نظر می‌رسند. استفاده از سه‌ پایه به شما امکان می‌دهد که ایزو خود را روی ۱۰۰ یا ۲۰۰ برای وضوح مطلوب نگه‌دارید.

  • دیافراگم

دیافراگم، که با عدد f در تنظیمات دوربین شما مشخص می‌شود ( مثلاً f / 16، f / 2.8 )، فوکوس را کنترل می‌کند. به‌طورکلی، عدد دیافراگم بزرگ‌تر روی جنبه‌های بیشتری از تصویر فوکوس کامل می‌کند. اطمینان حاصل کنید که دیافراگم بالاتر از f / 11 باشد، این کار باعث می‌شود تمام جنبه‌های لباس شما در فوکوس کامل باشد.

  • تعادل رنگ سفید

آیا تا به‌ حال به یک عکس نگاه کرده‌ اید که به نظر می‌رسد از فیلتر آبی یا نارنجی گرفته شده است؟

احتمالاً تعادل رنگ آن نامتوازن بوده است. منابع نور دارای گرماهای مختلفی هستند، شناخت سایه رنگ و تعیین رنگ واقعی برای دوربین مشکل است. تنظیم تعادل رنگ سفید، تفسیر رنگ‌ های مختلف مورد نظر را در دوربین شما کنترل می‌کند. انواع مختلفی از منابع نور وجود دارند، اما رایج‌ترین آن‌ها تنگستن، فلورسنت، LED و نور خورشید طبیعی است.

شما می‌ توانید تعادل رنگ سفید را به طور خاص با توجه به نوع منبع نوری که استفاده می‌کنید، تنظیم کنید یا تعادل رنگ سفید خود را به صورت خودکار (AUTO) قرار دهید و دوربین را تعادل مناسب را تعیین کند. هر چیزی را که انتخاب می‌کنید، تعادل رنگ سفید را فراموش نکنید و در نهایت می‌توانید با استفاده از فتوشاپ به تعادل رنگ مناسب برسید.

  • شات

برای عکاسی صنعتی لباس، دوربین خود را مستقیماً به سمت سوژه قرار دهید و دکمه شاتر را تا نیمه به پایین فشار دهید، اجازه دهید دوربین روی سوژه فوکوس کند و سپس شات بگیرید. اگر متوجه شدید تصاویر شما نیاز به نور کمتری دارند، تنظیمات دوربین خود را در طول شات تنظیم کنید. هرچه بیشتر شات کنید، تنظیمات طبیعی‌تر خواهند شد.

منابع

www.shopify.com/blog/55892613-7-steps-to-beautiful-diy-apparel-product-photography

www.ledlightguides.com/best-photography-light-box-tent

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام
    من با گوشی میخوام عکس برداری کنم از لباسای مغازه اما حرفه ای
    تصمیم گرفتم ایفون ۱۱ بخرم ایا میشه کار کرد اینجوری؟؟

    1. سلام بله خیلی کاربرد داره ، از اپلیکیشن های مختلف هم میتونید کمک بگیرید ، پوشاک وحید تو اینستاگرام داره از همین مدل گوشی استفاده میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما