زهرا ربانی

آموزش عکاسی تبلیغاتی

عکاسی ایده نو (پیک صنعت): عکاسی تبلیغاتی نوع عکاسی است که برای عکسبرداری از محصولات یا خدمات برای فروش استفاده می شود.

در عکاسی تبلیغاتی، تمرکز مخاطب به یک بخش از عکس جلب می شود و رابطه مستقیمی با نور، زاویه و ذوق هنری دارد.

عکاس تبلیغاتی معمولاً شخصی است که ایده هایی برای عکسبرداری و اجزای هنری مورد استفاده برای گرفتن عکس ها ارائه می کند. در اینجا چندین تکنیک تبلیغاتی برای یادگیری عکاسی تبلیغاتی به شما ارائه می شود.

انواع عکاسی تبلیغاتی

با اکثر کمپین‌های تبلیغاتی، عکاسی مهم‌ترین عنصر است. تصویر چیزی است که توجه مصرف‌کننده را چه در مجله، چه در بیلبورد یا در وب‌سایت، جذب می کند. عکاسی تبلیغاتی به منظور کمک به یک شرکت برای ایجاد نام تجاری خود و یا کمک به احیای نام تجاری یک شرکت به کار می‌رود.

عکس باید بیش از صرفاً نشان داد یک محصول یا برند باشد، باید احساسات و تمایلات را تحریک کند و مصرف کنندگان با تصاویر تبلیغاتی بمباران شوند، و فقط بهترین‌ها توجه مصرف کنندگان را جلب کنند.

آموزش عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی در بسیاری از موارد برای برجسته کردن یک محصول یا برند به کار می‌رود، از جمله :

  • مواد بازاریابی داخلی
  • بیلبوردها
  • عکس هایی که در تبلیغات تلویزیونی استفاده می‌شوند
  • عکس های محصول برای وب‌سایت‌ها
  • آگهی‌ها و بنرها
  • و غیره

هنگامی که می‌خواهیم عکاسی تبلیغاتی انجام دهید، استخدام یک فرد حرفه ای باعث ایجاد تفاوت زیادی می شود. عکاسان حرفه ای تجربه کار با مدیران هنری و مدیران بازاریابی را دارند و به کمپین تبلیغاتی کمک می کنند.

در حالی که عکس های تبلیغاتی استثنایی می‌توانند موجب جذب مشتریان به سمت محصول و افزایش فروش شوند، عکس های تبلیغاتی با کیفیت پایین باعث می‌شوند، تمایل مشتریان نسبت به خرید محصول کاهش یابد. عکاسان تبلیغاتی، در بسیاری از صنایع تخصص دارند که در اینجا تعدادی از آنها را ذکر می‌کنیم:

  • سبک زندگی
  • غذا
  • محصول
  • پرتره‌های شرکت
  • معماری
  • تفریحگاه
  • شرکت

استخدام یک عکاس تبلیغاتی حرفه ای، سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای شرکت شماست. هر صنعتی نیاز به یک مهارت متفاوت از عکاسی تبلیغاتی دارد. استفاده از عکس تبلیغاتی مورد نظر نیز بر چگونگی برنامه‌ریزی صحنه تأثیر می‌گذارد.

مهم نیست که چه نوع عکاسی تبلیغاتی را نیاز دارید، اما تحقیق و برنامه‌ریزی مناسب برای موفقیت تبلیغات ضروری است.

عکاسی تبلیغاتی

ابزار و تجهیزات عکاسی تبلیغاتی

  • دوربین و تجهیزات دوربین
  • نور
  • مدل ها
  • لوازم صحنه عکاسی

عکاسی تبلیغاتی عالی

نکات عکاسی تبلیغاتی

۱ – مطمئن شوید که فضا دارید

اولین قاعده در عکاسی تبلیغاتی مربوط به فضا است. شما می خواهید مطمئن شوید که فضای کافی برای گرفتن عکس دارید. در عکاسی تبلیغاتی، شما می‌توانید بسیاری از عکس ها را در زوایای مختلف بگیرید.

تنها راه عکس گرفتن در زوایای مختلف، داشتن فضای کافی برای کار کردن است. چیزی را انتخاب نکنید که کم یا کوچک باشد. فضای باز با نور طبیعی بهترین گزینه است.

۲ مطمئن شوید که لوازم صحنه در دسترس هستند

گاهی اوقات لازم است که برای نشان دادن آنچه شما می خواهید در تبلیغات خود به تصویر بکشید، از کمک لوازم صحنه استفاده کنید. لوازم صحنه می‌توانند کوچک و یا بزرگ باشند. اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع عکسبرداری، آنها را در دسترس داشته باشید.

۳ تصویر را معین کنید

این یکی از مهم‌ترین مراحل عکاسی تبلیغاتی است. شما باید مطمئن شوید که عکس‌هایتان به‌درستی تصویر را معین می کند. باید مطمئن شوید که با عکس‌هایتان سر اصل مطلب می‌روید.

باید اطمینان حاصل کنید تصویری را خلق می کنید که کسی که آن را می‌بینید ترغیب می شود تا از محصول یا سرویس شما خرید کند.

۴ – با افراد مدل کار کنید

زمانی که برای تبلیغ چیزی عکس می‌گیرید، لازم است با افراد مدل کار کنید. در این مورد شما باید مطمئن شوید که مدل ها لباس مناسب پوشیده‌اند، مطمئن شوید که آنها آرایش درستی دارند و به جزئیات توجه کنید.

این موارد چیزی است که یک مدل برای عکسبرداری در اختیار شما قرار می دهد، اما این که مدل را برای افزودن به طرحتان آماده کنید، کاملا چیز دیگری است.

۵ – نورتان را ساده نگه‌ دارید

این یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که باید در عکاسی تبلیغاتی در نظر بگیرید. شما باید نور را ساده نگه‌دارید. این به این معنی است که باید میزان روشنایی مورد استفاده در عکس خود را کاهش دهید. نور بیش‌ازحد اضافه نکنید و مطمئن شوید که روشنایی نرمال و طبیعی است.

این کار به شما این امکان را می دهد که محصول و خدمات خود را به عنوان بخشی از طرح تبلیغاتی که برای مشتری خود قرار داده‌اید، بهتر نشان دهید. از نور طبیعی استفاده کنید.

ابزار و تجهیزات عکاسی تبلیغاتی

ویژگی عکاسی تبلیغاتی خوب چیست؟

هنگام عکسبرداری برای یک تبلیغ، باید به خاطر داشته باشید که موضوع عکس شما، محصول نیست، بلکه نفع مالک محصول است. اکثر عکس‌های تبلیغاتی به طور طبیعی محصولی را که برای فروش است نشان می دهند، اما به‌هیچ‌وجه معنی ندارد.

علاوه بر این، تصاویر تبلیغاتی قطعاً محدود اشیاء بی‌جان و نماهای تبلیغاتی نیستند؛ شما می‌توانید عکس ها را در هر مقیاسی بگیرید.

از یک منظره پانوراما برای یک محفظه مسافرتی تا یک‌دانه‌ی قهوه یا مژه‌ی پوشش داده شده با ریمیل. بنابراین حتی در عکاسی تبلیغاتی، عکاسان حرفه ای تمایل دارند تا حوزه تخصص خود را توسعه دهند.

ویژگی عکاسی تبلیغاتی خوب چیست؟

نکات و تکنیک‌های یک شات تبلیغاتی عالی

  • در مورد جزئیات مختصر با مشتری خود بحث کنید. ممکن است دستورالعمل دقیق مربوط به تصویر مورد نیاز به شما داده شود؛ اما اگر موردی مبهم باشد، از او سؤال کنید.
  • مطمئن شوید که مخاطبان مورد نظر برای تبلیغات و منافع مشتری که در تلاش برای فروش محصول است را می‌شناسید.
  • به نحوه‌ی رقابت مشتریان خود در تبلیغات محصولات نگاهی بیاندازید و تفاوت بین آنها را بشناسید.
  • تصویر خود را برای حداکثر تأثیرگذاری و پیام بصری روشن، ایجاد کنید.
  • از مشتری خود بخواهید که نسخه پیشنهادی خود را برای استفاده در آگهی کپی کنید. تصویر و کپی باید با هم کار کنند و نه در برابر یکدیگر.
  • مراقب باشید که بهترین تصویر فنی را ایجاد کنید – لازم است که چشم‌ها را هدف بگیرد و باید جذاب باشد؛ یا فقط صفحه را پر خواهند کرد.
  • نوآوری‌های فنی و روندهای تبلیغاتی را در کنار هم به کار ببرید. بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که کاری را انجام دهید که به نظر تاریخ گذشته می‌رسد.
  • زمانی که موقع شات واقعی می‌رسد، اطمینان حاصل کنید که تجهیزات کار شما آماده و در دسترس هستند- تقاضاهای تبلیغاتی خواستار بالاترین کیفیت فنی در عکاسی هستند.
  • برای اطمینان از داشتن مدل‌های مناسب از نحوه لباس پوشیدن آنها و شسته‌رفته بودن همه چیز، برنامه‌ریزی کنید و تمام لوازم صحنه‌ای را که ممکن است برای تصویر نیاز داشته باشید، آماده کنید.
  • برای درک عکاسی تبلیغاتی برای خلق تصویر عالی و کامل، وقت صرف کنید؛ این در عکاسی تبلیغاتی بسیار مهم است.

 تکنیک‌ های یک شات تبلیغاتی عالی

تبلیغات زیبا در مجلات اتومبیل‌ های ورزشی و کیف‌ های دستی را ببینید که توسط عکاسان فوق حرفه ای گرفته شده است. این‌ها افرادی هستند که ذهن‌های خلاقی دارند و سال‌ها تجربه کسب کرده‌اند.

با این حال، هر کسب‌وکاری نیاز به تبلیغ و فروش محصولات و خدمات خود دارد، به‌طوری‌که حتی اگر شما تازه عکاسی را شروع کرده باشید و می خواهید در تبلیغات فعالیت کنید، فرصت‌هایی برایتان وجود خواهد داشت. بودجه ممکن است کم باشد و شات ها کمتر فریبنده باشند، اما اگر بتوانید تصویر متقاعد کننده‌ای خلق کنید، پای خود را روی اولین پله نردبان گذاشته‌اید. پس از به خودتان بستگی دارد که چقدر می خواهید از نردبان عکاسی تبلیغاتی بالا بروید.

منابع :

www.steves-digicams.com/knowledge-center/how-tos/becoming-a-professional-photographer/5-advertising-photography-techniques.html

www.headshotlondon.co.uk/blog/understanding-advertising-photography

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما